Varusmiesliitto ry on kaikkia asevelvollisuuttaan suorittavien etuja ja oikeuksia puolustava valtakunnallinen nuorisojärjestö. Jäseniämme ovat niin varusmiehet, siviilipalvelusmiehet kuin vapaaehtoista asepalvelusta suorittavat naiset. Liitto on Puolustusvoimista erillinen, puoluepoliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton edunvalvontaorganisaatio.

Haemme kahta kesätyöntekijää lyhyisiin työsuhteisiin kesälle 2015. Työsuhteen kesto on kaikissa tehtävissä 50 tuntia ja työstä maksettava palkka 350 euroa + lounasetu toimistopäivien yhteydessä. Työ sijoittuu pääasiallisesti toimistollemme Helsingin Kalasatamaan. Hakijoilla tulee olla haettuna Espoon, Kauniaisten tai Vantaan kaupungin myöntämä kesäseteli.

Tarjoamme kesätyöntekijöillemme mielenkiintoista ja vastuullista työkokemusta valtakunnallisessa nuorisojärjestössä. Toimistomme väki on nuorta, osaavaa ja luottaa aidosti kesätyöntekijöihimme. Meillä et ainoastaan mapita lomakkeita, vaan pääset aidosti kehittämään omaa osaamistasi. Ahkerille työntekijöille kirjoitamme suositukset avuksi tulevaan työnhakuun. Työn suoritustavan sovimme tapauskohtaisesti yhdessä työntekijän kanssa: tunnit voi suorittaa esimerkiksi putkeen 10 päivän aikana tai osissa läpi kesän.

Alla lista hakemistamme osaamisaloista. Jos jokin kuvauksista – tai osa jostain kuvauksesta – sopii sinuun, hae rohkeasti. Meille aiempi työkokemus alalta ei ole itseisarvo, vaan haemme motivoituneita ja innokkaita nuoria auttamaan projekteissamme.

Kesätoimittaja / Sisällöntuottaja

Etsimme innokasta kirjoittajatyyppiä avustamaan Varusmies-lehden tekemisessä ja verkkoviestintähankkeessamme. Tehtävät määräytyvät osaamisesi mukaan, mutta voivat sisältää esimerkiksi pitkän, noin 10 000 merkin artikkelin kirjoittamisen Varusmies-lehteen, lyhyiden artikkeleiden kirjoittamista lehteen ja liiton verkkosivuille, lehtiartikkeleiden oikolukua ja editointia sekä sisällön tuottamista liiton verkkoviestintähankkeen käyttöön. Lisäksi tarjolla on avustavia tehtäviä, kuten kuvien etsimistä verkon kuvapankeista, vanhojen artikkelien siirtämistä verkkolehden sivuille, juttuaiheiden metsästystä ja lehtien arkistointia. Tavoitteena on löytää jokaiselle työntekijälle mielekkäitä tehtäviä, jotka mahdollistavat kehittymisen kirjoittajana. Emme hae valmista toimittajaa, vaan suomen kielen peruskieliopin hallitsevaa ja kirjoittamisesta pitävää opiskelijaa, joka on halukas oppimaan uutta. Vastineena tarjoamme asiantuntevaa palautetta ja vastuullisia tehtäviä.

*Varusmies-lehti on viidesti vuodessa ilmestyvä, numerosta riippuen n. 20 000 – 60 000 painosmäärällä toisen asteen oppilaitoksiin ja varuskuntiin jaettava aikakauslehti. Jo 40 vuotta ilmestynyt ja keväällä muodonmuutoksen kokenut lehti koostuu varusmiehiä ja nuoria kiinnostavista artikkeleista. Printtilehden lisäksi Varusmiehen verkkolehti uudistuu keväällä.

Varusmiesliiton verkkoviestintähankkeen tavoitteena on tuottaa verkkoon asevelvollisia palvelevaa tietoa esimerkiksi toimeentulosta, opinnoista ja varusmies- sekä siviilipalveluksesta. Hanke on Opetusministeriön ja Varusmiesliiton rahoittama.

Kiinnostuitko? Lähetä vapaa hakemuksesi, CV:si ja muutama näyte kirjoittamisestasi osoitteeseen henrik.vuornos@varusmiesliitto.fi 8.4.2015 mennessä. Kirjoittamisnäytteet voivat olla esimerkiksi koulutehtäviä, blogitekstejä tai koulun lehden artikkeleita. Tärkeintä meille on saada kuva kirjoitustaidostasi.

Graafikko / Kuvittaja

Etsimme innokasta piirtäjää kuvittamaan lehteämme ja verkkosivujamme. Työnkuvan luomme osaamistasi vastaavaksi, mutta tehtävä koostuu lähtökohtaisesti lähes täysin piirtämisestä, eli harrastuneisuus asiaa kohtaan on välttämättömyys. Tehtävässä tärkeää on lisäksi piirtämisestä ja kuvittamisesta nauttiminen sekä positiivinen asenne ja hyvä työmoraali. Toisin kuin muissa tehtävissämme, kuvittajalle meillä ei ole tarjota varsinaista alan ammattilaisen tukea, vaan työntekijältä odotetaan kykyä toteuttaa kuvitusta ideoiden tai ohjeituksemme pohjalta. Vaatimustasoa ei kuitenkaan kannata pelätä: sinun ei tarvitse olla valmis taiteilija, vaan piirtämisestä nauttiva harrastaja.

Tehtävä ei välttämättä vaadi ohjelmisto-osaamista, vaan kuvitusta tehdään lähtökohtaisesti kynän ja paperin avulla. Hankimme sinulle tarvittavat työvälineet.

Kiinnostuitko? Lähetä vapaa hakemuksesi, CV:si ja muutama näyte piirtämisestäsi osoitteeseen henrik.vuornos@varusmiesliitto.fi 8.4.2015 mennessä. Näytteet voivat olla esimerkiksi koulutehtäviä, omalla ajalla piirrettyjä kuvia tai toimeksiantojen perusteella tehtyjä kuvituksia. Kerro hakemuksessa rohkeasti missä olet hyvä ja minkätyyppisestä piirtämisestä pidät.

Lisätiedot:

Pääsihteeri