Etsimme joukkoomme määrätietoista ja osaavaa tekijää, joka kykenee itseohjautuvaan työskentelyyn, asettaa selkeät tavoitteet ja jaksaa tehdä töitä niiden saavuttamiseksi. Mikäli olet työstä motivoitunut varusmies- ja siviilipalveluksesta kiinnostunut henkilö, jolta ei puutu rohkeita visioita tai kykyä viedä niitä maaliin, saatat olla juuri etsimämme pääsihteeri!

Pääsihteerinä johdat järjestön operatiivista toimintaa yhdessä puheenjohtajan ja muun luottamushenkilöjohdon kanssa sekä toimit mahdollisten muiden työntekijöiden esimiehenä. Pääsihteerinä vastaat erityisesti järjestön taloudesta ja hallinnosta. Osallistut myös järjestön tekemään edunvalvonta- ja vaikuttamistyöhön sekä olet mukana yritys- ja järjestöyhteistyön kehittämisessä. Lisäksi vastaat liiton viestinnästä yhdessä mahdollisten muiden työntekijöiden kanssa.

Toivomme pääsihteeriltä:
– Kokemusta järjestötoiminnasta sekä perustaidot taloushallinnosta
– Kokemusta yritysyhteistyöstä ja edunvalvonnasta
– Joustavuutta sekä paineensieto- ja ongelmanratkaisukykyä
– Kykyä työskennellä itseohjautuvasti
– Sujuvaa kirjallista ja suullista ilmaisutaitoa
– Liiton tavoitteiden allekirjoittamista
– Suomalaisen asevelvollisuusjärjestelmän tuntemusta
– Kykyä ja halukkuutta oppia uutta sekä intoa kehittää liiton toimintaa
– Varusmies- tai siviilipalveluksen suorittaminen katsotaan tehtävässä eduksi
– Soveltuva koulutus tai loppuvaiheen opinnot katsotaan tehtävässä eduksi

Pääsihteerin tehtävä on toistaiseksi voimassa oleva ja siinä noudatetaan kokonaistyöaikaa. Uusi pääsihteeri aloittaa tehtävässään 1.1.2021 tai sopimuksen mukaan ja saa työhönsä kattavan perehdytyksen.

Pääsihteerin pääasiallinen työpiste sijaitsee liiton toimistolla Helsingin Töölössä. Työ tapahtuu pääosin arkipäivisin, mutta siihen liittyy matkustamista sekä ilta- ja viikonlopputöitä. Työaika on joustava ja työhön sisältyy paljon itsenäistä työskentelyä. Pääsihteeri työskentelee tiiviissä yhteistyössä liiton luottamushenkilöjohdon kanssa. Pääsihteerin lähiesimiehenä toimii liiton puheenjohtaja.

Lähetäthän hakemuksesi ansioluetteloineen sekä palkkatoiveineen viimeistään to 17.12.2020 klo 23:59 mennessä puheenjohtaja Topi Korpiselle osoitteeseen topi.korpinen@varusmiesliitto.fi. Haastattelut järjestetään heti sopivan ajan löydyttyä etäyhteydellä, kuitenkin viimeistään 18.12. ja 19.12. Tehtävä täytetään heti sopivan henkilön löydyttyä.

Lisätietoja tehtävästä antavat

Topi Korpinen
topi.korpinen@varusmiesliitto.fi

Atte Grönroos
Varapuheenjohtaja / puheenjohtaja 2021
atte.gronroos@varusmiesliitto.fi

Eleonoora M. Hilska
Pääsihteeri
eleonoora.hilska@varusmiesliitto.fi

Varusmiesliitto ry (ruots. Beväringsförbundet rf.) on vuonna 1970 perustettu valtakunnallinen asevelvollisuuttaan suorittavien edunvalvontajärjestö. Liitto on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton sekä puolustusvoimista riippumaton.

Liiton toiminnan tarkoituksena on parantaa varus- ja siviilipalvelusmiesten oikeudellista ja sosiaalista asemaa, edistää varusmies- ja siviilipalveluksen kehittämistä ja edistää turvallisuuspoliittista keskustelua.