Haemme päätoimittajaa Varusmies-lehteen toistaiseksi voimassa olevaan freelance-suhteeseen.

Varusmies-lehden päätoimittajan keskeisin tehtävä on vastata viidesti vuodessa ilmestyvän Varusmies-aikakauslehden sekä varusmieslehti.fi-verkkolehden journalistisesta tuotannosta. Tehtävään kuuluu tekstien kirjoittamisen ja kuvaamisen lisäksi muun muassa artikkelien tilaaminen avustajilta, juttujen oikolukeminen ja editoiminen, yhteyden pitäminen yhteistyökumppaneihin ja liiton hallitukseen sekä kokonaisvastuun ottaminen lehden ilmestymisestä ja laadusta.

Tehtävässä tarvitaan ennen kaikkea hyviä journalistisia tai viestinnällisiä taitoja, kykyä itsenäiseen toimintaan sekä ymmärrystä maanpuolustuksen toiminnasta. Tärkeintä on innostuneisuus ja halu tuottaa laadukasta maanpuolustusaiheista journalismia varus- ja siviilipalvelusmiehille.

Varusmies-lehden päätoimittajan pesti sopii erinomaisesti esimerkiksi journalismin tai viestinnän alan opiskelijalle. Tehtävä on pääosin hoidettavissa etänä ja itselle parhaiten sopivien aikojen puitteissa.

Päätoimittajalle maksetaan säännöllinen kuukausipalkkio sekä juttukohtaisia palkkioita printtilehteen ja verkkomediaan tuotetun sisällön mukaan.

Tehtävästä kiinnostuneita pyydetään toimittamaan ansioluettelo sekä vapaamuotoinen hakemus ja halutessa enintään kaksi tekstinäytettä osoitteeseen rekry@varusmiesliitto.fi 9.4.2021 mennessä. Samasta sähköpostiosoitteesta voi kysyä lisätietoja tehtävään liittyen.

Uuden päätoimittajan toivotaan voivan aloittaa tehtävän perehdytyksessä viikolla 16. Paikka voidaan täyttää heti sopivan henkilön löydyttyä.