Varusmiesliitto hakee Varusmies-lehteen toimituspäällikköä toistaiseksi voimassaolevaan freelance-työhön. Toimituspäällikkö vastaa lehden sisällöstä yhdessä päätoimittajan kanssa. Toimituspäällikkö vastaa myös lehden sekä muista Varusmiesliiton verkkosivuista ja Varusmiesliiton Facebookista.

Odotamme sinulta kiinnostusta journalistiseen työhön, kiinnostusta asevelvollisuutta kohtaan varusmiespalveluksen tai siviilipalveluksen näkökulmalla ja teknistä osaamista verkkosivuston ylläpitoon. Sinulla on kokemusta journalistisesta työstä, kuten uutisten ja kolumnien kirjoittamisesta. Olet hyvin perillä maanpuolustukseen liittyvästä yhteiskunnallisesta keskustelusta.

Ideoit juttuja, jotka käsittelevät varusmies- ja siviilipalvelusta, mutta olet myös valmis ideoimaan muita aiheita, jotka koskettavat pääosin noin 18–20-vuotiaita Varusmies-lehden lukijoita.

Aiempi työkokemus sekä koulutus katsotaan eduksi. Työtä on mahdollista tehdä toisen työn tai opintojen ohessa.

Varusmies-lehden verkkosivut ovat WordPress-alustalla. Alustan yleisen hallinnan ja julkaisutyökalujen lisäksi on hyvä tuntea CSS:n perusteet. Työssä tarvitaan myös valmiutta ja uskallusta ottaa käyttöön WordPressin uusia ohjelmistoja ja lisäosia tarpeen mukaan. Facebook Business -markkinointityökalun tunteminen on myös eduksi tehtävässä.

Työtä tehdään pääosin etätyönä. Työssä ei ole kiinteitä työaikoja, joten saat itse päättää, milloin ja missä työsi teet. Tehtävästä maksetaan säännöllistä palkkiota ja lehden julkaisukuukausilta maksetaan korotettua palkkiota. Lisäksi lehteen kirjoitetuista jutuista maksetaan erilliset palkkiot.

Työntekijänä toivomme sinun olevan jämäkkä, määrätietoinen ja hoidat annetut työtehtävät ajallaan. Koska työtä tehdään etätyönä, odotamme sinulta myös selkeää ja ajantasaista viestintää muun Varusmies-lehden työryhmän kanssa.

Lähetä vapaamuotoinen hakemus maanantaihin 13.12.2021 klo 23:59 mennessä osoitteeseen rekry@varusmiesliitto.fi.

Tehtävästä voi tiedustella lisää osoitteesta rekry@varusmiesliitto.fi.

Tehtävä täytetään heti sopivan henkilön löydyttyä  ja työt alkavat tammikuussa tai sopimuksen mukaan.

Varusmiesliitto ry on suomalaisten varusmiesten ja siviilipalvelusmiesten valtakunnallinen edunvalvontajärjestö. Varusmiesliitto on itsenäinen, Puolustusvoimista erillään toimiva uskonnollisesti ja puoluepoliittisesti sitoutumaton yhdistys.

Työpaikkailmoitusta tarkennettu 17.11. klo 15.50: Tarkennettu tehtävän titteliä ja tyyppiä sekä työtehtävien kuvausta.