Varusmiesliitto ry

Verkkolaskutusosoite:

Y-tunnus:

Medialle
Varusmiesliitto tukee avointa asevelvollisuudesta käytävää keskustelua

Varusmiesliiton kuvapankki on Journalistin ohjeita noudattavien tiedotusvälineiden käytettävissä Varusmiesliittoa ja asevelvollisuutta käsittelevässä uutisoinnissa. Kuvia käytettässä on mainittava kuvaajan nimi. Lisätietoja antaa ja täysikokoiset kuvat toimittaa tarvittaessa liiton toimisto osoitteessa paasihteeri@varusmiesliitto.fi.

Haastattelut ja kommenttipyynnöt

Atte Grönroos
atte.gronroos@varusmiesliitto.fi
+358 41 3138967

Varusmiesliiton ja varusmiesten äänellä mediaan kommentoi puheenjohtaja Atte Grönroos.

Muut lisätiedot

Janne Welin
Pääsihteeri
janne.welin@varusmiesliitto.fi

Varusmiesliitto ry (ruots. Beväringsförbundet) on vuonna 1970 perustettu valtakunnallinen varus- ja siviilipalvelusta suorittavien edunvalvontajärjestö. Liitto on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton sekä Puolustusvoimista riippumaton.

Liiton toiminnan tarkoituksena on parantaa varus- ja siviilipalvelusta suorittavien oikeudellista ja sosiaalista asemaa, kehittää varusmies- ja siviilipalvelusta ja edistää turvallisuuspoliittista keskustelua.

Varusmies-lehti

Varusmies-lehti on Varusmiesliiton jäsenille suunnattu aikakauslehti. Lehti kirjoittaa monipuolisesti asevelvollisuudesta, vapaa-ajasta, matkailusta ja kiinnostavista henkilöistä. Varusmies-lehti ilmestyy 10 000-20 000 kappaleen painoksena viidesti vuodessa ja se jaetaan kasarmeille, jossa paikallisesta jakelusta vastaavat varusmiehet. Lehden abiextra ilmestyy lisäksi kahdesti vuodessa ja jaellaan Suomen lukiohin.

Verkossa Varusmies-lehti kirjoittaa ajankohtaisista varus- tai siviilipalvelusmiehiä koskettavista uutisista.

Aurora Kuusisto
Päätoimittaja