Varusmiesliitto kokoontui tänään varsinaiseen liittokokoukseensa liiton toimistolle Helsingissä. Ensi vuoden luottamusjohdon lisäksi liittokokous päätti toiminnan suuntaviivoista toimikaudelle 2020, joka on myös liiton 50-vuotis juhlavuosi!

Liiton puheenjohtajaksi liittokokous valitsi yksimielisesti Topi Korpisen, 21, joka on toiminut liiton hallituksessa vuoden 2019. Palveluksensa Korpinen suoritti Panssariprikaatin saapumiserässä 1/18 toimien myös Panssariprikaatin varusmiestoimikunnan puheenjohtajana. Sotilasarvoltaan vastavalittu puheenjohtaja on reservin kersantti. ”On suuri kunnia toimia perinteikkään liiton puheenjohtajana erityisesti sen juhlavuotena! Vankka tavoitteeni on se, että ensi vuosi tullaan muistamaan juhlavuoden lisäksi jo hyvällä tasolla olevan liiton edunvalvonnan vahvistamisesta, sekä ennen kaikkea syventyneestä yhteistyöstä paikallisten varusmiestoimikuntien kanssa, josta varmasti hyötyy kaikki.” Korpinen toteaa.

Varapuheenjohtajaksi liittokokous valitsi 21-vuotiaan Atte Grönroosin, joka on niin ikään toiminut liiton hallituksessa kuluneella vuodella. Grönroos suoritti palveluksensa Kaartin jääkärirykmentin saapumiserässä 1/18, josta reserviin vietäväksi tarttui reservin kersantin arvo. ”Yhteinen taival tuoreen puheenjohtaja Korpisen kanssa alkoi jo palveluksen aikana, kun toimin puheenjohtajana Kaartin Jääkäritoimikunnassa, jossa työ varusmiesten edunvalvonnan eteen jo aikanaan alkoi. Tältä pohjalta on todella hyvä lähteä rakentamaan entistäkin vahvempaa ja vaikutusvaltaisempaa Varusmiesliittoa myös ensi vuonna!” Grönroos hehkuttaa valintansa jälkeen.

Liiton hallitukseen vuodelle 2020 liittokokous valitsi Iina Palosen, Roosa Grönbergin, Emin Karacan, Nicholas Kujalan, Santeri Nousjoen sekä Toni Pakarisen. Varusmiesliitto onnittelee lämpimästi kaikkia valittuja!

Lisätietoja tuoreesta liittohallituksesta sekä liiton toiminnasta

Topi Korpinen, puheenjohtaja toimikaudella 2020

topi.korpinen@varusmiesliitto.fi